Supermarktbrief – 3

Door Gepubliceerd Op: 11-06-2013Categorieën: label11, SupermarktenLabel:

                                                               SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 3 

 

1. Inbreuk op het marktgebied door de eigen franchisegever: overlappende exclusiviteit.

2. Hoe zelfstandig is de supermarktondernemer eigenlijk nog?

3. De verhuurder is ook verantwoordelijk voor de directe omgeving van het gehuurde.

4. Nieuwe (verbeterde) modelhuurovereenkomst.

5. Jumbo gaat door met prijsvergelijking.

6. Payrolling; wil de echte werkgever opstaan.

7. Onrechtmatige concurrentie door Makro-achtigen?

8.Is een Pick-Up-Point een winkel?

 

Klik hier voor het gehele artikel.

Andere berichten

Vergoeding reputatieschade aan franchisegever

Een ontwikkelaar van een digitaal platform voor een franchisegever had een platform geleverd waartoe elke derde zich toegang kon verschaffen.

Verkoop franchise-onderneming vanwege concurrentiebeding: Schijnconstructie of niet?

Franchisenemers die niet door willen of kunnen met de franchise-onderneming ervaren het al dan niet geldige concurrentiebeding als blok aan het been

Verboden franchiseovereenkomsten: gedragingen van franchisenemers onderling

Vormen van franchising waarbij geen sprake is van een verticale verhouding tussen enerzijds de franchisegever en anderzijds de franchisenemers kunnen verboden zijn.

Een nieuwe franchisegever tegen wil en dank

Fusies tussen franchiseorganisaties zijn allang geen uitzondering meer. Multivlaai/Limburgia, DA/DIO, Emté/Jumbo zijn daar recente voorbeelden van.

Hoge Raad: Erecode inzake franchising geen rechtskracht – d.d. 25 september 2018 – mr. A.W. Dolphijn

Hoge Raad: Erecode inzake franchising geen rechtskracht

Ga naar de bovenkant