Supermarktbrief – 3

Door Gepubliceerd Op: 11-06-2013Categorieën: label11, SupermarktenLabel:

                                                               SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 3 

 

1. Inbreuk op het marktgebied door de eigen franchisegever: overlappende exclusiviteit.

2. Hoe zelfstandig is de supermarktondernemer eigenlijk nog?

3. De verhuurder is ook verantwoordelijk voor de directe omgeving van het gehuurde.

4. Nieuwe (verbeterde) modelhuurovereenkomst.

5. Jumbo gaat door met prijsvergelijking.

6. Payrolling; wil de echte werkgever opstaan.

7. Onrechtmatige concurrentie door Makro-achtigen?

8.Is een Pick-Up-Point een winkel?

 

Klik hier voor het gehele artikel.

Andere berichten

Artikel Franchise+ – “Franchisestatistieken 2019: afnametrend zet door, veroorzaakt door Wet Franchise?”- mr. J. Sterk, mr. M. Munnik en mr. J.A.J. Devilee

Ludwig & Van Dam advocaten publiceert sinds 2007 periodiek franchisestatistieken ...

Door Jeroen Sterk|05-01-2021|Categorieën: Franchise statistieken|

Het ondertekenen van een franchiseovereenkomst in het digitale tijdperk – mr. K. Bastiaans – d.d. 14 december 2020

Binnen de huidige samenleving wordt, onder het mom van ‘het nieuwe normaal’, steeds meer gedigitaliseerd. De rechtbank gaat nader in op de wijze van aanvaarding van een overeenkomst en de gevolgen.

Door mr. K. Bastiaans|14-12-2020|Categorieën: Uitspraken & actualiteiten|
Ga naar de bovenkant