Supermarktbrief – 2

Door Gepubliceerd Op: 11-06-2013Categorieën: Supermarkten

                                                                  SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 2

 

Inbreuk op het marktgebied door de eigen franchisegever.

Door de achterliggende overnames en fusies is het wel haast onontkoombaar dat de eigen franchisegever door  nieuw verworven vestigingspunten te maken zal krijgen met overlappende marktgebieden. 

Klik hier voor het gehele artikel. 

Download dit artikel

Andere berichten

Knowhow franchiseformule nu ook wettelijk beschermd

Knowhow is een van de meest essentiële onderdelen van een franchiseformule.

Franchisegevers mogen geen wijziging van winkeltijden meer opleggen

Eind 2018 is een concept van de “Wet keuzevrijheid openingstijden winkeliers” gepresenteerd.

Geen franchiseovereenkomst, ondanks de benaming

Niet alles is wat het lijkt. Zelfs als franchisegever en franchisenemer menen dat er sprake is van een franchiseovereenkomst, kan dat juridisch toch anders liggen.

Door Ludwig en van Dam|13-12-2018|Categorieën: Franchise overeenkomsten, Franchise-kenniscentrum/ Nationale Franchise- en Formulebrief-publicaties|Label: |

Vergoeding reputatieschade aan franchisegever

Een ontwikkelaar van een digitaal platform voor een franchisegever had een platform geleverd waartoe elke derde zich toegang kon verschaffen.

Ga naar de bovenkant