Supermarktbrief – 15

Door Gepubliceerd Op: 05-09-2016Categorieën: label11, SupermarktenLabel:

                                                               SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 15

 

Radicale ommezwaai bij prognoseproblematiek.

Komt de voorgehouden prognose of begroting niet uit? 

Franchisenemers komen in een betere juridische positie!

De invoering van de Wet Acquisitiefraude per 1 juli 2016 heeft enorme impact op franchiseverhoudingen. 

 

Klik hier voor het gehele artikel. 

Andere berichten

Column Franchise+ – mr. Th.R. Ludwig: “Rechter: zorgplicht franchisegever vergelijkbaar met die van een bank”

Diverse uitspraken in 2016 hebben duidelijk gemaakt hoe hoog de zorgvuldigheidsnorm voor een franchisegever jegens zijn franchisenemers ligt.

Gebruik van internet en sociale media: rechter verruimt mogelijkheden franchisenemers

De franchisenemer mag in beginsel niet worden verboden een eigen website te hebben om zijn producten of diensten tevens of zelfs uitsluitend via internet te verkopen.

Koop/verkoop Albert Heijn-franchiseonderneming

In een vonnis van de rechtbank Midden-Nederland van 28 juli 2016, ECLI:NL:RBMNE:2016:6138, ging het over de verkoop van de aandelen in een tweetal vennootschappen, waarin een Albert Heijn-supermarkt

Ga naar de bovenkant