Supermarktbrief – 13

Door Gepubliceerd Op: 22-06-2016Categorieën: Supermarkten

                                                                  SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 13

 

1. Niet verstrekken marktonderzoek aan franchisenemer blijft zonder consequenties voor franchisegever;

2. Franchisegever blijft aansprakelijk voor onjuiste prognose;

3. Franchisenemers pas op bij datalekken (bij de franchisegever).

Klik hier voor het gehele artikel. 

Download dit artikel

Andere berichten

Een nieuwe franchisegever tegen wil en dank

Fusies tussen franchiseorganisaties zijn allang geen uitzondering meer. Multivlaai/Limburgia, DA/DIO, Emté/Jumbo zijn daar recente voorbeelden van.

Hoge Raad: Erecode inzake franchising geen rechtskracht – d.d. 25 september 2018 – mr. A.W. Dolphijn

Hoge Raad: Erecode inzake franchising geen rechtskracht

Franchisegever belemmert ten onrechte internetverkopen door franchisenemer – d.d. 19 september 2018 – mr. A.W. Dolphijn

Franchisegever belemmert ten onrechte internetverkopen door franchisenemer

Als je franchisegever je concurrent is

Franchising beoogt samenwerking. De franchisegever behoort de franchisenemer bij te staan in het bereiken van wederzijdse profijtelijkheid met de exploitatie van de formule. Soms raakt dit uit balans.

Door Alex Dolphijn|18-09-2018|Categorieën: Franchise overeenkomsten, Mededinging, Uitspraken & actualiteiten|Label: , |

Voorkeursrecht van koop in huurovereenkomst gaat niet op – 7 september 2018 – mr. A.W. Dolphijn

Voorkeursrecht van koop in huurovereenkomst gaat niet op

Ga naar de bovenkant