Supermarktbrief – 13

Door Gepubliceerd Op: 22-06-2016Categorieën: Supermarkten

                                                                  SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 13

 

1. Niet verstrekken marktonderzoek aan franchisenemer blijft zonder consequenties voor franchisegever;

2. Franchisegever blijft aansprakelijk voor onjuiste prognose;

3. Franchisenemers pas op bij datalekken (bij de franchisegever).

Klik hier voor het gehele artikel. 

Download dit artikel

Andere berichten

Artikel Franchise+: “Alleen bij bewijs van overgedragen knowhow kan een beroep gedaan worden op een concurrentieverbod” – mr. T. Meijer – d.d. 26 juli 2021

Door de voorzieningenrechter van de Rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht, is ...

Door Theunis Meijer|26-07-2021|Categorieën: Uitspraken & actualiteiten|

Artikel De Nationale Franchisegids: De gevolgen van het verstrekken van een foutieve (omzet- en winst)prognose door de franchisegever – mr. K. Bastiaans – d.d. 9 juni 2021

Voorafgaand aan het sluiten van een franchiseovereenkomst verstrekt een franchisegever ...

Door mr. K. Bastiaans|09-06-2021|Categorieën: Franchise-kenniscentrum/ Nationale Franchise- en Formulebrief-publicaties|

Artikel De Nationale Franchisegids: “Prejudiciële vragen over het ‘verdelen van de pijn’ – huurkorting door corona” – mr. K. Bastiaans – d.d. 11 mei 2021

De afgelopen periode heeft de rechtspraak niet stilgezeten als het ...

Door mr. K. Bastiaans|14-05-2021|Categorieën: Franchise-kenniscentrum/ Nationale Franchise- en Formulebrief-publicaties, Huurrecht en franchise|
Ga naar de bovenkant