Supermarktbrief – 13
SUPERMARKTNIEUWSBRIEF NR. 13
1. Niet verstrekken marktonderzoek aan franchisenemer blijft zonder consequenties voor franchisegever;
2. Franchisegever blijft aansprakelijk voor onjuiste prognose;
3. Franchisenemers pas op bij datalekken (bij de franchisegever).
Klik hier voor het gehele artikel.
Andere berichten
De franchiseovereenkomst onder opschortende voorwaarde: grote gevolgen
Het Gerechtshof Den Haag heeft onlangs haar hoofd gebogen over ...
Mr. Dolphijn herschrijft hoofdstuk Franchising in Leidraad voor de Accountant
Op verzoek van WoltersKluwer heeft mr. Alex Dolphijn het hoofdstuk ...
Interview in ENTREE Magazine – Heel veel ruimte voor franchise
In het horecamagazine ENTREE is een interview gepubliceerd met mr. ...
Eigen prognose wel gehaald, dan franchisegever niet aansprakelijk
In een recente kwestie die voorlag bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden ...
Bijdrage mr. A.W. Dolphijn in het tijdschrift Contracteren 2022, nr. 1 – De standstillperiode bij het aangaan van de franchiseovereenkomst
In het tijdschrift Contracteren is een bijdrage van mr Dolphijn ...
Supermarktketens worstelen nog steeds met Franchisewet
De nieuwe franchisewet geldt sinds begin 2021. De wet moet ...