Belangen Vereniging Franchisenemers Nederland (BVFN) voert nader overleg met de Minister
Franchisenemer, franchisenemers, collectief, collectieven, franchisenemersvereniging, franchising, franchisenemers collectieven, franchiseraad
Op 16 april 2014 heeft het al aangekondigde gesprek tussen de Belangen Vereniging Franchisenemers Nederland (BVFN), de onafhankelijke belangenbehartiging voor franchisenemers in Nederland, en het Ministerie van Economische Zaken plaatsgevonden. Diverse actuele thema’s rondom franchising hebben de revue gepasseerd. Uitvoerig is onder andere stilgestaan bij diverse conflicten in de franchisebranche en of wetgeving daar een oplossing voor zou kunnen zijn. Voorts werd stilgestaan bij de noodzaak om te komen tot een beter gestructureerde voorlichting betreffende het fenomeen franchising, onder andere ten behoeve van startende franchisenemers. De BVFN zal daar een belangrijke rol in spelen.
De BVFN en het Ministerie blijven met elkaar in gesprek. De BVFN zal als gesprekspartner worden vermeld op de website van het Ministerie. De BVFN zal intensief voortgaan, ook in haar contacten met de overheid, de belangen van franchisenemers in Nederland te vertegenwoordigen en onder de aandacht te brengen.
Andere berichten
Artikel in Entree: “Geurregels”
“Ik heb last van de geur die de naastgelegen horecazaak produceert. Kan ik hier iets tegen doen?”.
Supermarktbrief – 16
1. Koop/verkoop Albert Heijn-franchiseonderneming
Koop/verkoop Albert Heijn-franchiseonderneming
In een vonnis van de rechtbank Midden-Nederland van 28 juli 2016, ECLI:NL:RBMNE:2016:6138, ging het over de verkoop van de aandelen in een tweetal vennootschappen, waarin een Albert Heijn-supermarkt
Belastingfraude bij 45% van de franchisenemers van Super de Boer
Belastingfraude bij 45% van de franchisenemers van Super de Boer
Boeteplicht voor franchisegever wegens tekortkoming franchiseovereenkomst
Boeteplicht voor franchisegever wegens tekortkoming franchiseovereenkomst
Grondig onderzoek nodig voor een deugdelijke prognose?
Is een grondig onderzoek door de franchisegever altijd nodig om tot een deugdelijke prognose te komen?